niedziela, 17 marca 2013

Przesada w odchudzaniu

"Ja ważę 47 kg chyba i mam 160 cm. Jak mogłabym schudnąć bo jestem już otyła normalnie! Poradźcie!"
"Mam 12 lat i ważę 60 kilo jak mam schudnąć w ciągu 3 tygodni powiedzcie mu bo ja już nie mam do siebie sił!"
"Jak to zrobiłaś, ze schudłaś 9 kg w 10 dni?"
Widząc takie wpisy aż się gotuję! Niektórym ludziom chyba nikt nie uświadomił, co to ZDROWA DIETA. Najgorsze jest jednak to, że takie wpisy widzi się na każdym kroku! Szczególnie denerwują mnie rodzice, którzy najpierw wpychają w swoje pociechy jedzenie, a potem się dziwią, że się 10-latki próbują odchudzać i to głodówkami!
Postanowiłam napisać apel.

Nie odchudzajcie się w ten sposób! Nie wierzcie w "diety cud"! Diety poniżej 1200 kcal dziennie to istne zabójstwo dla organizmu! Nawet nie próbujcie... Nie porzucajcie ćwiczeń, sama dieta nic nie da! Najwyżej obwisłą skórę i wycieńczony organizm. I pamiętajcie- każda dieta kiedyś się kończy, natomiast ćwiczyć należy zawsze-inaczej efekt jo-jo murowany.
Jeszcze jedna rada-nie róbcie nic dla innych. Jeśli jedna osoba na sto mówi, że jesteś trochę za gruba/y, to najczęściej mówi to w złości albo sama jest anorektycznie chuda. Niestety, mamy teraz takie społeczeństwo, że ideał kobiety to worek pełen kości. trzeba to zmienić! Nie patrzmy na modelki, ale na normalnie wyglądające dziewczyny, które mają kobiece kształty, piersi, biodra... To samo do facetów! Szczytem urody nie jest wcale chudzielec, ani paker, tylko mężczyzna, u którego zachowana jest równowaga między jednym, a drugim.
Z drugiej strony osoby za grube też powinny wziąć się za siebie. Wkurzają mnie osoby, które bez przerwy powtarzają "jestem taka gruba!", "nie pokarzę się w bikini na plaży!" lub, co gorsza, płaczą nawet z powodu swojej wagi, a nic nie próbują z tym zrobić! Niektórzy, żeby się pocieszyć, jedzą nawet więcej niż poprzednio.
Nie popadajmy w przesadę w żadną stronę, bo to po prostu kataklizm dla naszego organizmu. Szanujmy swoje ciało-jest jak nasza mała świątynia.
Dążcie do rozsądnego celu.
Pozdrawiam,
lisek15hs

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz